fredag 15. august 2008

Guri. Kor skal eg begynne. Eg ligg på det gammle internatet. Med Arnhild, som skal til Madagaskar med Ingrid, og ei frå Madagaskar. Seheno, etter ein blomst! Vi lever virkelig i ei boble her – snakker engelsk heile dagen, og kultur. Guri. Kulturene. Det føles ut som om alle kulturene frå alle verdens hjørner er samla her – i lille Mandal! Eg kan gjerne sei at eg har kryssa ein del landegrenser. Frankrike, Madagaskar, Brasil, Uganda – og ikkje minst Nepal. Mira name Marianne ho. Mitt navn er Marianne. Er LÆRER. Eg lærer ikkje, men LÆRER! Virkelig lærer. Å respektere. Forstå. Og vi trudde Norge var verdens navle? Åpningen bestod av dans frå Brasil, sang frå Rwanda og tale frå rektor: Om å være tilstede. Dette året er nødvendig. Godt, og utfordrende. Eg kom i snakk med ei frå Uganda – om omskjerelse. Kultursjokk. Menn danser naken med eit sjal rundt hoftene. Hopper opp og ned på gato framfor alle og ein kvar som vil sjå. Så skjer omskjærelsen. Dei skal stå med hendene opp mot himmelen uten å lukke augene. Uten å vise svakhet. Viser dei svakhet blir dei ikkje menn, men gutter - and nobody wants a boy (som vi sei her). Det som er så rart er at dette skjer no. I denne verden, i min tid, og eg aner ingenting om det. Alt høres så fjernt ut. Så mykje har dei å dele. Så mange tanker, og dei vil virkelig dele. Allerede no har eg hørt så mykje. Og dei er så åpne. Så glad for at vi vil lytte. Så gjestfrie, så glad i å danse, synge. Dei synger frå sjela si. Med alt dei har. Allerede første dag, begynner eg å forstå. Å kjenne på kroppen for ein samensatt verden vi lever i! .. Og religionen. Trua. Dei er ikkje som oss – innestengte, og redde for å fortelle omverdenen om si tru. Seheno viste meg bilder frå kyrkja si. Åh. For eit fellesskap – for ein tilhørighet. Så naturlig det er for ho å dele si tru. Vi har så altfor mykje å lære. Vi er brødre og søstre med alle kristine – alle troende – i heile verden. Det er ingen landegrenser som skiller oss. Ho viste meg nåke allerede første kveld, uten å tenke over det: Good Night, sa eg. Ho svare det samme. Det blir stille, før ho plutselig reiser eg opp. O No! I forgot to pray!! Det blir stille, og eg ser ho ber. Ho legger seg ned, og sovner.

Konklusjon dag 1: Vi i Norge er virkelig ikkje verdens navle, og er ikkje kongen på haugen. Vi må bli ydmyke i møte med andre mennesker!

9 kommentarer:

Live sa...

Det må eg sei. Masse på ein gang! Nå glede meg meg:)

Anonym sa...

Hm. Virkelig interessant å lese vennen. Du er velsignet som får lære så mye viktig og nødvendig. Kjenner eg sku vært der. Kjenner eg glede meg te du komme heim i september og dele opplevelser, erfaringer og tanker som felleskapet på Hald har lært deg.

Tenk. Erfar. Gled deg. Be.

Love you søster<3

Marianne sa...

Live: Ja, no er det bare til å glede seg til å begynne på GUS! Det vil virkelig bli opplevelser for livet!

Siv Helen: Ja, eg er velsigna. Vi lærer utrulig mykje om oss sjøl og i møte med desse frå utlandet. Erfaringer eg ikkje kunne ha vøre foruten! September blir veldig bra:) Gleder meg til å sjå deg igjen<3

Jon sa...

Alle går jo på hald. Sykt.

Marianne sa...

Det er sant det, Jon Amador! Det er bare å komme på besøk:).. Det er mange frå Kongshaug her skjønner du!

Marianne sa...

..Og at du har lagra meg som Marianne "torader" F måtte eg le av. Likte det:)

Jon sa...

Det var torader ja? Jeg skrev det med en nølende penn, hehe. Foresten. Det er vanlig å kommentere kommentarer på den første kommentatorens blogg. Ikke for å være nesevis eller noe. :) herlighet, gjør hva du vil. Jeg har ikke noe imot å sjekke bloggen din for svar.

Marianne sa...

Men det hørtes fasinerendes ut. Men om eg liksom skal svare på ditt nyeste blogginnlegg på nåke du skreiv på min, så er det jo ikkje sikkert at det passer til det som du har skreve?..
Då skal eg rett og slett vera orginal - og svare på min egen blogg:)

Jon sa...

You do that. :) Jeg synes faktisk det er en bedre løsning jeg og. He he.