tirsdag 26. august 2008

Stemingsrapport.
Hald Internasjonale Senter: Min heim i 13 dager. 13 dager faktisk. Dagene har gått i ett. Og internatlivet har allerede begynt å ta form med seine kvelder og trøtte ansikter som møter opp 5 min forseint til dagens undervisning. Men undervisningen. Ah: Så spennende!! Temaer: Lederskap, misjon og fattigdom. Det er utrulig spennende, men veldig krevende. Du må virkelig gi av deg sjøl. Ofre deg som leder. Kunne ta ansvar, være et medmenneske. Vise trua gjennom den du er som person, og kjempe mot fattigdom. Være villig, og ikkje gje opp. Du kan sitte med følelsen av at ingenting hjelper. Ka kan eg gjere? Det er jo bare meg?.. Tenk om vi som tenker at ein person ikkje kan gjere så mykje, kunne slått oss sammen. Hm. Det er ein tanke. Då kunne vi gjort mykje då! Likevel er det bare ein tanke. Akkurat no.
Eg merker at eg føler meg litt hjelpesløs. Eg er flau. Flau over min evne til å reflektere over verden, og at eg lett kan sette meg og min kultur i eit bedre lys.
Hald er vell begynnelsen på nåke bedre. Nåke eg ikkje veit ka eg har gjort, eller ka eg har begitt meg ut på. Eg har vell ikkje akkurat kontroll, men det er vell sånn det skal være? Å ha gått ut av trygghetssono. Dette er mitt år. Mitt annerledes år bestående av prøvelser og utfordringer, men og mykje glede og latter. Eg begynner å bli klar. Så klar som eg kan bli. Akkurat for øyeblikket.

8 kommentarer:

Live sa...

Koti reise du ut, du frøken? :)

Anonym sa...

Hm. Her skjer det saker og ting. Goe refleksjoner må eg sei. Du komme te å møte mange utfordringer på din vei Marianne:) Stolt av deg.

Klem fra den tilbakelatte...<3

Marianne sa...

Live: Eg reiser 1.oktober faktisk. Det er ikkje lenge til:S Begynner å kjenne det i magen no! Kortid er det du reisser, du?

Siv: Det skulle egentlig ha skjedd mykje meir, men satser på å bli flinkere. Litt sånne dagligdagse oppdateringer. Men takk, kjære du:)

Men ugg. Ikkje skriv tilbakelatte, kjære du. Du får meg til å tåre.
Savn.

Hanne sa...

jeg følger like trofast med og er fortsatt like imponert. Du er mitt idol på bloggefronten!

Marianne sa...

Så kjekt å høre, Hanne:) Satser på at det skal bli informasjonspoeng i utlandet!! Forhåpentligvis. Må sei at din blogging inponere og! Bare bilde ditt på bloggen gjer meg ein god følelse! Skal bli trofast på din side og:)

Live sa...

Nei, det e jo ikje lenge te! Eg reise måneden itte deg, den helgå me 2.november. Det nærmer seg utreise på ein heilt aen måte nå når me har begynt med undervisning! Eg trur du får det utrolig spennende:)

Jon sa...

Yo, lzzm- Dette var bra lesestoff, men høres ut som du trenger å høre på Bob Marley. :)

http://www.youtube.com/watch?v=T99gAwzlbzU

Get high on the tunes. :P

Marianne sa...

Live: Kortid har du heimreise då? Eg reiser heim til 8/9 april. Men det er veldig sant at utreisen blir på ein heilt an måte når vi er på skulen og får undervisning. Alle som vi er med har jo og felles forståelse for det å reise ut.
Spennende for oss begge:)

Jon Amador: Alle trenger eit innskudd av Marley. Deilig musikk:) Godt å våkne til!